RadioPitsiriki.gr

Μουσικοκινητικά Σαββατοκύριακα

Καλογεράκη Μαριλένα

Καθηγήτρια πιάνου, Ανώτερων Θεωρητικών και Μουσικοπαιδαγωγός 

 

 

 

 

 

 «Μέσα από τη μουσική τα παιδιά γνωρίζουν τον κόσμο, ενώ παράλληλα κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα… Παίζουν.»

«Αντιστοίχιση»

Το σημερινό μας μουσικοκινητικό μάθημα έχει ως στόχο να ενισχύσει τη συγκέντρωση και τη μνήμη των παιδιών (και όχι μόνο) με βάση την αντιστοίχιση ήχου και εικόνας. Ας ξεκινήσουμε βάζοντας την αγαπημένη μας μουσική για χορό. Όταν σταματήσει γινόμαστε ακίνητα αγάλματα. Συνεχίζουμε το χορό με χαρούμενη διάθεση. Όταν η μουσική σταματήσει ξανά, γινόμαστε ζευγαράκια. Συνεχίζουμε και πάλι το χορό και όταν η μουσική σταματήσει και πάλι γινόμαστε ένας κύκλος με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς μας. Ή ένα τρένο. Ολα αυτά τα σχήματα στο χώρο είναι εύκολο να τα πραγματοποιήσετε καθώς τα έχουμε δουλέψει μεμονωμένα σε προηγούμενα μαθήματα.
 
 
 
 
Στη συνέχεια, αντικαθιστούμε ένα μουσικό όργανο τους σχηματισμούς στο χώρο. Ακολουθεί ένα ενδεικτικό παράδειγμα:
  • Αγάλματα με κουκκίδες
  • Ζευγαράκια με 2 μικρούς κύκλους
  • Κύκλος με ένα μεγαλύτερο κύκλο
  • Τρένο με μια καμπυλωτή γραμμή
 
(Τα σχήματα είναι βασισμένα στο βιβλίο «Μουσικά ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια» της Μαρίας Κυνηγού – Φλάμπουρα).
 
Μπορείτε να αντικαταστήσετε κάποια σχήματα στο χώρο με εικόνες και σταδιακά να αυξάνετε τον αριθμό, ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο των παιδιών σας.
 
Μια άλλη παραλλαγή είναι η αντιστοίχιση να γίνεται με μουσικά όργανα. Ακολουθεί ένα ενδεικτικό παράδειγμα:
  • Αγάλματα με τον ήχο τυμπάνου

  • Ζευγαράκια με τον ήχο της μαράκας

  • Κύκλος με τον ήχο από το ντέφι

  • Τρένο με τον ήχο από κουδουνάκι

 
Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά μπαίνουν στη διαδικασία να θυμούνται ποιό μουσικό όργανο ή εικόνα αντιστοιχεί.

Καλή διασκέδαση!

Μαριλένα Καλογεράκη

Καθηγήτρια πιάνου, ανώτερων θεωρητικών, μουσικοπαιδαγωγός